2 jun 2021, 10:20 CET

Gör en SWAPP® till mer hållbara förpackningar!

Gör en SWAPP® tillsammans med BillerudKorsnäs till pappersförpackningar för en hållbar framtid. SWAPP® med ett extra P för papper är en förpackningslösning från BillerudKorsnäs med en rad olika fiberbaserade material. SWAPP® möjliggör övergången från plast till papper och hjälper varumärkesägaren att möta konsumenternas krav på bättre lösningar för människor och planeten.

BillerudKorsnäs SWAPP® gör det möjligt för företag att skapa tillväxt genom att möta nya konsumenters efterfrågan på förnybara och innovativa applikationer. SWAPP® är en smidig och sömlös samarbetsprocess där BillerudKorsnäs tar ansvar för varumärkesägares och återförsäljares resor mot mer hållbara pappersförpackningslösningar.

- FMCG-förpackningsmarknaden befinner sig i en omvandlingsfas - enorma förändringar måste ske om varumärkesägare och återförsäljare ska uppfylla direktiv och uppfylla företagens åtaganden 2025. Med SWAPP-erbjudandet ger BillerudKorsnäs hållbara pappersalternativ som en lösning på företagens största utmaningar: minskad användning av plast, minskad koldioxidutsläpp och ökad återvinningsgrad, säger Patrik Bosander, Director Packaging Solutions på BillerudKorsnäs.

BillerudKorsnäs ansvar för hela processen från A till Ö. Inom ett SWAPP®-projekt övervakar bolaget samtliga nödvändiga steg. BillerudKorsnäs tillhandahåller materiell expertis, industriell erfarenhet, ett nätverk av konverterare och designers och hjälper kunden att förbereda sig för en fullskalig industriell förpackningsproduktion.

- 2 SWAPP® handlar om att fokusera på behov och marknadskrav hos varumärkesägare och återförsäljare när de skiftar till papperslösningar. Våra ledare för varumärkesägare och projektgrupper samarbetar med nyckelfunktionerna inom varumärkesägarens organisation --- förpackningsutveckling, varumärkeshantering, produktion - för att leverera papperslösningar som är ”on brand” och lämpar sig för sin egen produktionsskalning. Vi står för alla moment i leveranskedjan: från varumärkets produktionshall och anpassning av fyllningsmaskiner, till konvertering och vägledning till skickliga partners och i slutändan till våra egna pappersbruk och innovationsteam, säger Kristopher Fain, Director Solutions Sales, BillerudKorsnäs.

Läs mer här: https://www.billerudkorsnas.com/our-offer/packaging-solutions/swapp

För ytterligare information kontakta:
Patrik Bosander, Director Packaging Solutions, Patrik.Bosander@billerudkorsnas.com, +46702135990
Kristopher Fain, Director Solutions Sales, Kristopher.Fain@billerudkorsnas.com,  +46722173692
Louise Wileen Bjarke, Head of Press, louise.wileenbjarke@billerudkorsnas.com,  +46722103514

BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Företaget har åtta produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien och cirka 4 500 anställda i över 13 länder. BillerudKorsnäs omsätter ca SEK 24 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.billerudkorsnas.se