Customer Service Specialist - Fransktalande

Jobbeskrivning

BillerudKorsnäs Frövi söker en fransktalande Customer Service Specialist till Customer Service Cartonboard.

Är du en kommunikativ person som tycker om kundkontakt? Är du serviceinriktad och ser lösningar framför problem? Då har vi en spännande roll för dig! Vi söker just en fransktalande Customer Service Specialist för ett vikariat.

Som Customer Service Specialist kommer du att arbeta med utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö där du förväntas tillhandahålla förstklassig kundservice gällande hela orderprocessen, från förfrågan till slutleverans hos kund. Arbetet innebär nära dialog med kund och säljare samt andra interna kollegor inom Supply Chain. Som Customer Service Specialist har du en central roll i arbetet för leveranssäkerhet och kundnöjdhet.

Du kommer tillhöra ett mindre team med andra engagerade kollegor inom Customer Service som arbetar mot den franska och internationella marknaden. Rollens placeringsort är Frövi. Anställningsformen är ett vikariat. Tillträde sker enligt överenskommelse, vi ser gärna ett startdatum så snart som möjligt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Orderadministration och kundhantering från förfrågan till faktura.
  • Säkerställa att gällande leveransserviceerbjudande till våra kunder uppfylls.
  • Aktivt delta i utvecklingen av berörda processer och IT-system samt pågående projekt för ökad leveranssäkerhet.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Erfarenhet från arbete med externa kunder och god förmåga att förstå hur leveransprocessens olika delar bidrar till servicegraden.
  • Högskole-/Universitetsexamen är meriterande. Gärna inom logistik eller ekonomi, alternativt likvärdig erfarenhet.
  • Du ska med fördel vara van att arbeta i olika IT system och affärssystem.
  • Du ska kunna kommunicera flytande på franska och engelska, i både tal och skrift. En utmärkt nivå på svenska är meriterande.

Personliga egenskaper

Som person är du en problemlösare med ett eget driv för att vilja hitta bästa möjliga lösning för kunden. Genom struktur, planering och processförståelse levererar du kvalitet i ditt arbete. I tjänsten krävs det att du kan hantera många saker samtidigt, vi söker efter dig som är van att omprioritera i dina arbetsuppgifter. Du har en god kommunikativ förmåga, är relationskapande och har lätt för att samarbeta med andra. För att passa på bästa sätt i rollen är du intresserad av att arbeta i en internationell miljö.

Kontakta oss

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Team Leader, Customer Service Cartonboard; Emelia Nydén per mail: Emelia.Nyden@billerudkorsnas.com, alt. via telefon: 0581-37615.

Du kan också kontakta Manager Customer Service Cartonboard, Christina Jansson per mail: Christina.Jansson@billerudkorsnas.com, alt via telefon: 0581-37123.

Ansökningsinformation

Välkommen med din ansökan senast 2021-08-05.

Skicka gärna in din ansökan redan idag!
Ansökningarna hanteras löpande och tillträde är möjligt omgående.

Tänk om du kunde gå till jobbet och bidra till en hållbar framtid? Som en ledande leverantör av förnyelsebara material och smarta lösningar till förpackningar är det vårt sätt att utmana oss själva, våra kunder och alla sorters förpackningar för att främja en hållbar framtid. Vi har en informell, förbättringsinriktad företagskultur som uppmuntrar individen till att tänka nytt, samarbeta, ta ansvar och skapa värde. BillerudKorsnäs är ett internationellt företag med stark lokal förankring som utvecklas och växer. Vill du växa med oss och utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid?