13 aug 2018, 16:00 CET

BillerudKorsnäs tillsätter chef för divisionen Board

BillerudKorsnäs meddelar idag att man utser Mikael Andersson till chef för Board, en av bolagets tre divisioner i den nya organisation som träder i kraft 1 oktober.

Tidigare under året meddelade BillerudKorsnäs att bolaget skapar tre divisioner med fullt resultatansvar för att mer effektivt förverkliga företagets tillväxtstrategi. De tre divisionerna blir Board, Paper och Solutions. Mikael Andersson, idag chef för det nuvarande affärsområdet Corrugated Solutions, utses till chef för divisionen Board. Corrugated Solutions kommer när den nya organisationen träder i kraft att delas upp och integreras i Board respektive Solutions.

Mikael Andersson blir, och är redan idag, en del av bolagets koncernledning.

- Jag gläds mycket åt att Mikael Andersson accepterat erbjudandet att axla rollen som chef för Board, en av våra tre divisioner. Mikael har i rollen som chef för affärsområdet Corrugated Solutions visat sig vara en stark såväl ledare som lagspelare. Jag är övertygad om att Mikael är rätt person att fortsätta utveckla och skapa tillväxt i den affär som ligger inom divisionen Board, säger Petra Einarsson, VD och koncernchef BillerudKorsnäs.

- Det känns fantastiskt kul och spännande att ta mig an rollen som chef för Board. BillerudKorsnäs är på en resa att utmana konventionella förpackningar för en hållbar framtid och därmed också en tillväxtresa. I denna resa är vätskekartong, kartong, liner, fluting och övriga produktkategorier som ingår i divisionen Board helt centrala delar. Jag ser fram emot att tillsammans med mitt nya team utveckla denna del av BillerudKorsnäs affär, säger Mikael Andersson.

Mikael tillträder sin nya tjänst 1 oktober i samband med att den nya organisationen börjar gälla. Övriga två divisionschefer väntas tillsättas inom kort.

För mer information, vänligen kontakta: Johan Dyrendahl, Kommunikationschef BillerudKorsnäs AB (publ), +46 703 657 327

BillerudKorsnäs AB är skyldigt att offentliggöra denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 13 augusti 2018 kl. 16:00 CET.