15 jan 2019, 11:00 CET

BillerudKorsnäs tillsätter chef för division Solutions

BillerudKorsnäs meddelar idag att man utser Anders Lundin till chef för Solutions, en av bolagets tre divisioner i den nya organisationen.

Under 2018 meddelade BillerudKorsnäs att bolaget skapar tre divisioner med resultatansvar för att mer effektivt förverkliga företagets tillväxtstrategi. Divisionerna är Board, Paper och Solutions. Anders Lundin, idag chef för BillerudKorsnäs Mergers & Acquisitions, blir nu chef för division Solutions. Han blir i sin nya roll en del av bolagets koncernledning.

– Med Anders Lundin som chef för Solutions har vi nu drivna och erfarna chefer för samtliga tre divisioner. På BillerudKorsnäs har Anders framgångsrikt drivit effektivisering och affärsutveckling samt haft ansvaret för satsningarna i vårt utvecklingsbolag BillerudKorsnäs Venture. Anders erfarenheter är en perfekt matchning med uppdraget att stärka vår position och skapa tillväxt inom förpackningslösningar, säger Petra Einarsson, VD och koncernchef BillerudKorsnäs.

– Det känns väldigt roligt att ta ett nytt steg inom koncernen. Det finns ett enormt behov av nya hållbara förpackningar där BillerudKorsnäs arbete ligger helt rätt i tiden. Jag ser mycket fram emot att utveckla division Solutions och arbeta med teamet där, säger Anders Lundin.

Anders Lundin har varit anställd i BillerudKorsnäs sedan 2015 som chef för Mergers & Acquisitions samt arbetande ordförande i utvecklingsbolaget BIllerudKorsnäs Venture AB. Han har tidigare haft olika ledande roller inom Perstorp, bland annat som divisionschef för Perstorp Performance Products och medlem av koncernledningen. Under sin tid på Perstorp har Anders Lundin också varit ansvarig för affärsutvecklings- och effektiviseringsprojekt samt chef för Mergers & Acquisitions.

Anders Lundin tillträder tjänsten 1 februari 2019.

För mer information, vänligen kontakta:
Christopher Casselblad, Kommunikationsdirektör, 08-553 335 08, christopher.casselblad@billerudkorsnas.com

Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 januari 2019 klockan 11.00 CET.