20 dec 2019, 7:00 CET

Sommarjobba på BillerudKorsnäs

Från och med idag är det möjligt att söka sommarjobb på BillerudKorsnäs. Sommaren 2020 kommer vi att behöva 400 personer till en rad olika verksamhetsområden, från produktion till administration. Den som vill vara med och utmana konventionella förpackningslösningar för en hållbar framtid ska söka sig till oss.

BillerudKorsnäs erbjuder sommarjobb bland annat inom arbetsområdena produktion, mekaniskt och elektriskt underhåll, inköp, administration, magasin och utlastning, logistik, IT samt kvalitet och laboratoriearbete. Anställningarna har en varierande längd på mellan 2-16 veckor under tiden maj-augusti, beroende på uppgift och produktionsanläggning. Arbetstiderna är antingen under dagtid, kontinuerlig skiftgång eller tvåskift.

Flest sommarjobbare behövs till vår produktionsanläggning i Gävle där vi behöver anställa 110 personer. På Gruvön kommer det att finnas ett 90-tal sommarjobb att söka och på Frövi/Rockhammar, Karlsborg och Skärblacka mellan 60 och 75 jobb.

BillerudKorsnäs övertygelse är att medarbetare med olika bakgrund, ålder och kön bidrar till nytänkande och vi arbetar målmedvetet bland annat för att locka fler kvinnor till oss. Att sommarjobba på BillerudKorsnäs är ett bra tillfälle att lära känna bolaget och många sommarjobbare har stannat kvar och fått fast jobb.

Ansökningstid: 20 december – 1 mars
Ålderskrav: Den sökande måste ha fyllt 18 år
För mer information och annonser: http://billerudkorsnas.se/sommarjobb

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Angelica Louropoulos, Talent Acquisition Partner, 0703433529, angelica.louropoulos@billerudkorsnas.com

Alternativt HR för respektive produktionsanläggning:

Lisa Ardesjö, Frövi/Rockhammar, 0701677149, Lisa.Ardesjo@billerudkorsnas.com
Emma Lindgren, Gruvön, 0709211177, Emma.Lindgren@billerudkorsnas.com
Jenny Larsson, Gävle, 0707951216, Jenny.Larsson@billerudkorsnas.com
Maud Stoltz, Karlsborg, 0725589983, Maud.Stoltz@billerudkorsnas.com
Susanne Eriksson, Skärblacka, 0703847433, Susanne.H.Eriksson@billerudkorsnas.com

BillerudKorsnäs levererar förpackningsmaterial och -lösningar som utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid. Vi är en världsledande leverantör av nyfiberbaserat förpackningsmaterial och har kunder i över 100 länder. Företaget har åtta produktionsanläggningar i Sverige, Finland och Storbritannien och cirka 4 300 anställda i över 13 länder. BillerudKorsnäs omsätter ca SEK 22 miljarder och är noterat på Nasdaq Stockholm. www.billerudkorsnas.se