7 sep 2023, 9:07 CET

Billerud återigen utsedd till en av Sveriges attraktivaste arbetsgivare

Enligt en undersökning som genomfördes av Karriärföretagen under maj-juli 2023, med svar från 3 756 unga yrkesverksamma, har Billerud återigen erkänts som en av de tio bästa arbetsgivarna i Sverige och befäster sin position som den näst mest attraktiva arbetsgivaren för högskoleingenjörer och den tredje mest attraktiva arbetsgivaren för civilingenjörer.

– På Billerud jobbar vi intensivt för att skapa hållbara förutsättningar för alla våra medarbetare och ledare. Vi lägger stor vikt på att analysera och försöka förstå vad som motiverar alla nuvarande och förhoppningsvis nya medarbetare, säger Jimmy Hayashi, Director People Development.

Billerud vet att precis som för andra målgrupper har Young Professionals ett stort driv i att få fortsätta utvecklas och lära sig nytt på jobbet.

– Jag är mycket stolt över att vi på Billerud under flera års tid har, och fortsätter skapa, en stark lärande kultur som engagerar och involverar både medarbetare och ledare, fortsätter Jimmy Hayashi.

Billerud har tidigare under 2023 fått fler topplaceringar inom även bland målgruppen studenter samt för företagets tranieeprogram.

Läs mer om Billeruds tidigare placering inom målgruppen studenter: https://www.billerud.se/press--nyheter/nyheter/2023/billerud-prisas-som-en-av-sveriges-mest-attraktiva-arbetsgivare-bland-studenter

Fakta:
Young Professionals omfattar personer som är mellan 25-35 år och som har tagit en akademisk examen inom 1-8 år och påbörjat sin yrkeskarriär.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jimmy Hayashi, Director People Development, Billerud, +46 70 394 55 35
Billeruds presstjänst, +46 920 24 04 91, press@billerud.com